Frågor & Svar

Vanliga Frågor (FAQ)

 Här hittar du våra vanligast ställda frågor och svar. Hittar du inte svaret här? Tveka inte att kontakta oss idag!

 Mobilreparation

Jag bor i Stockholm. Måste jag ändå skicka min telefon för reparation?
Svar: Nej, vi erbjuder alla kunder som kan komma in med telefonen express service utan extra kostnad. 

Lämnar ni garanti på utfört arbete och delar?
Svar: Självklart, Vi lämnar alltid 90 dagarsgaranti på utfört arbete och reservdelar Känner du dig inte nöjd med arbetet så är du alltid välkommen att kontakta oss för snabb lösning. 

Hur blir det med min garanti hos tillverkaren?
Svar: Alla tillverkare har olika garantitider. Garantin slutar att gälla om man till exempel tappar sin mobil och glaset går sönder eftersom den då påverkats av yttre åverkan.

Hur lång tid tar det att laga glaset på min iPhone eller Samsung?
Svar: Normalt sett brukar det ta ca en timme att laga en mobil när det gäller Skärmen, men beroende på arbetsbelastning kan det ta längre tid. Du kan komma in till butiken för att lämna in din iPhone när det passar dig under våra öppettider. 
Om du skickar din telefon via post, räkna med 3-5 arbetsdagar.


Hur skickar jag in telefonen till er?
Svar: Längst ner på vår hemsida under Information står det "skicka in telefon" där även adress står. Där kan du läsa mer om hur man gör, Viktigt att skicka med IMEI nr till telefonen som du får fram genom att mata in Stjärna fyrkant 06 fyrkant det 15 siffriga numret vill vi ha med för att vi skall kunna ge garanti på arbetet.läs gärna vår guide "Skicka in telefon".


Villka Öppettider har ni?
Svar:

Butik Karlavägen 71,11449 Stockholm

Vardagar11:00-18:00

Lördagar11:00-15:00

Webbshoppen har självklart öppet dygnet runt.

Boka gärna tid genom att skicka e-postmeddelande till info@phonehem.se.
Eller skicka din enhet via post för smidig hantering. "Skicka in telefon".

Vad Kostar det att laga min telefon?
Svar: Det varierar och beror på vilken mobil du vill laga. Under "service och reparation" menyn högst upp på sidan kan du söka efter din telefonmodell och vilken typ av reparation du vill utföra. Hittar du inte reparationstypen du letar efter? Kontakta gärna oss!

Finns ni bara i Stockholm?
Svar: I dagsläget finns vi endast i Stockholm (Östermalm) men självklart kan du skicka in telefonen till oss. Vi har korta hanteringstider.

Var finns ni?
Svar: Vi finns på Karlavägen 71 , 11449 Stockholm.

Blir man av med all information i mobilen när man lagar telefonen hos er?
Svar: Nej, vi raderar inte telefonen men vi rekommenderar att du tar en säkerhetskopia om möjligt då vi inte tar ansvar för förlorad data. 

Kan man skicka telefonen till er för reparation?
Svar: Självklart, läs gärna vår guide "Skicka in telefon".

Det står tillfälligt slut när får ni hem delarna?
Svar: Det är lite olika beroende på leverantör och tillverkare. Du kan alltid bevaka produkten och få information via mail om när den kommer in. 

Hur skickar ni tillbaka telefonen?
Svar:Vi skickar den alltid via rekommenderat paket.
Detta är en säker försändelsemetod och det är endast du som kan hämta upp paketet genom att visa upp legitimation.


Vem står för frakten?
Svar: Du står alltid för frakten när du skickar enheten till oss.

garanterar ni vattentäthet efter reparation?
Svar:Vi kan inte lämna någon servicegaranti på telefoner som blivit utsatta för någon form av fukt/vätska även om enheten i sig är vattentät/ tålig enligt tillverkaren.